Målet med utbildningen är att ge dig insikt i kunders olika beteenden. Du lär dig om hur både du och dina kunder agerar vid finansiella beslut och vad du som rådgivare kan göra för att hjälpa kunden att ta beslut som bättre motsvarar kundens behov.

Utbildningen är en renodlad distansutbildning och omfattar cirka 35 minuter distansstudier.

Målgrupp

Utbildningen vänder sig till dig som arbetar med finansiell rådgivning eller i andra roller inom bank och försäkring.

Genomförande

Utbildningen genomförs helt och hållet genom självstudier i Finanskompetens Rådgivarportal. Du följer flödet i utbildningen och gör de e-kurser med kunskapsfrågor som ingår.

Innehåll

Utbildningen behandlar bland annat följande:

  • Hur kunder och rådgivare agerar vid finansiella beslut
  • Olika beteendemönster
  • Hur rådgivaren kan hjälpa kunden att fatta beslut som motsvarar kundens behov
Kontakt

För ytterligare information och support, kontakta:
Finanskompetens Support
Telefon 08-651 71 65

För offert för större grupper, kontakta:

Peter Laudon Meyer
Kundansvarig och partner