Målet med utbildningen är att ge dig kunskaper som ska vägleda dig i kundmöten och eventuella intressekonflikter. Du ska också få en förståelse för hur du ska agera etiskt i olika situationer.
Utbildningen är en renodlad distansutbildning som omfattar cirka 85 minuter distansstudier.
Målgrupp
Utbildningen vänder sig till dig som arbetar med finansiell rådgivning eller i andra roller inom bank och försäkring.
Genomförande
Utbildningen genomförs helt och hållet genom självstudier i Finanskompetens Rådgivarportal. Du följer flödet i utbildningen och gör de e-kurser med kunskapsfrågor som ingår.
Innehåll
Utbildningen behandlar bland annat följande:
- Hantering av konfliktfyllda kundförhållanden
- Intressekonfliktshantering i ett värdepappersinstitut
- Uppdatering av kunddokumentation
- Lämplighets- och passandebedömning
- Etiska och legala dilemman rörande likabehandling av kunder, bestickning och mutbrott
- Skillnaden mellan rådgivning och marknadsföring/försäljning
- Institutens ansvar att hantera intressekonflikter
Kontakt
För ytterligare information och support, kontakta:
Finanskompetens Support
Telefon 08-651 71 65
För offert för större grupper, kontakta: