Vi söker en Support- och Utbildningskoordinator

Med våra 20 år i branschen är vi marknadsledande vad gäller utbildningsprogram för certifiering och SwedSec-licensiering. Vi utvecklar kunskapstester, digitala distansutbildningar, skräddarsydda e-learnings och lärarledda utbildningar utifrån våra kunders behov. Finanskompetens agerar även strategisk partner för våra kunder inom regulatoriska frågor och compliance.

Vi är ett litet och snabbfotat bolag, med många stora kunder. Idag är vi 12 engagerade och drivna medarbetare som ser fram emot att välkomna en stjärna på administration och service att ansvara för support och koordinering kring våra utbildningar. Finansbranschen står inför stora utmaningar med digitalisering och ökad reglering och Finanskompetens satsar nu kraftfullt i en spännande fas av utveckling och tillväxt!

OM ROLLEN
Finanskompetens söker en driven och ordningsam koordinator med stort intresse för administration och service. Denna roll är en nyckelfunktion i bolaget där du kommer vara ansiktet utåt mot både kunder så väl som kursdeltagare samt samordna administrationen kring utbildningarna och ge support och råd till våra kunder.
I denna roll kommer dina huvudsakliga uppgifter vara men inte begränsas till:

  • Ansvara för koordinering och administrationen kopplat till våra utbildningar (främst digitalt men enstaka fysiskt lärarledda)
  • Kundsupport via mail och telefon
  • Onboarding och introduktion av Finanskompetens system för kunders administratörer
  • Fakturering och kontakt med Ekonomitjänst samt övrig förekommande administration
  • Bistå projektledare administrativt kring de olika utbildningarna
  • Generell kontorsservice och central servicepunkt såväl internt som externt

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har erfarenhet av finansbranschen och är en administrativ talang som trivs med ordning och reda och struktur. Du har erfarenhet av finansiell rådgivning genom till exempel telefonbank, privatrådgivning eller kundtjänst på bank eller försäkringsbolag eller har erfarenhet av backoffice tjänst. Meriterande för tjänsten är Swedsec-licens eller tidigare erfarenhet från utbildningsverksamhet. Du är systemkunnig och intresserad av att vidareutveckla och lära andra. Du kommer gärna med egna idéer kring förbättringsförslag osv. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet.

Som person är du serviceinriktad och lyhörd för andras åsikter med god förmåga att kommunicera med olika typer av människor. Du trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor och har ett naturligt kundfokus. För att passa i rollen ser vi att du är en självgående person som är social och utåtriktad. Då vårt företagsklimat präglas av flexibilitet och tätt samarbete ser vi att du är en lagspelare och att du har en entreprenöriell och lösningsfokuserad ådra!

DU ERBJUDS
Du erbjuds en spännande roll i ett välrenommerat bolag, med möjlighet att utvecklas och växa i din roll!
Finanskompetens sitter i trivsamma lokaler vid Norra Bantorget i centrala Stockholm. Vi tillämpar en modern och flexibel kultur där din insats blir viktig ur ett socialt teamperspektiv.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Finanskompetens med Jurek Rekrytering & Bemanning. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Susanne Waering mejl: susanne.waering@jurek.se. Urvalsprocessen sker löpande och du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.

Dela nyheten