Rådgivning och kundmöte

Målet med utbildningen är ge dig fördjupade kunskaper inom rådgivning och kundmöte med fokus på intressekonflikter. Utbildningen ska bidra till en ökad kundanpassning i din rådgivning. Du lär dig också om investeringsbedrägerier och vad det innebär. Ämnet behandlas i ett flertal olika utbildningsmoment och genom inledande diagnostest skapas en anpassad studieplan utefter dina förkunskaper. Utbildningen är […]

Läs mer

Finansiell rådgivning

Målet med utbildningen är att ge dig kunskaper om kundskydd och vad det innebär för kunden och din rådgivning. Du får också kunskaper inom lämplighetsbedömning och dokumentation. Du ges även kunskaper om MiFid och dess huvudsyften samt hur det berör kunderna, banken och dig som rådgivare. Utbildningen är en renodlad distansutbildning som omfattar cirka 100 […]

Läs mer

Etik för rådgivare

Målet med utbildningen är att ge dig kunskaper som ska vägleda dig i kundmöten och eventuella intressekonflikter. Du ska också få en förståelse för hur du ska agera etiskt i olika situationer. Utbildningen är en renodlad distansutbildning som omfattar cirka 85 minuter distansstudier. […]

Läs mer