Vill du utvecklas i din roll som rådgivare, få nöjdare kunder och öka försäljningen? Då ska du gå Finanskompetens Kundmötesträning för finansiella rådgivare med start den 14 oktober.
Nu erbjuder Finanskompetens en öppen kundmötesträning för alla rådgivare inom bank och försäkring som vill utveckla och öka kvaliteten i sina kundmöten. Siktet är inställt på personlig utveckling, nöjdare kunder och ökad försäljning. Som deltagare kommer du bli skickligare i att genomföra noggranna behovsanalyser och i att formulera och presentera lösningsförslag som svarar mot kundens behov.
– Kundmötet är sanningens ögonblick för en rådgivare. Det är då du måste ha förmåga att lyssna in kunden och presentera ett förslag som stämmer med kundens individuella behov, säger Jonas Dahlqvist, VD på Finanskompetens.
Som deltagarna kommer du få träning och coachning i den kundmötesmetodik som Finanskompetens har utvecklat i olika utbildningar de senaste tio åren.
– Eftersom vi är specialiserade på utbildning för finansiella rådgivare är vi väl förtrogna med branschens speciella förutsättningar och med rådgivarnas vardag. Det är en stor tillgång genom hela utbildningen, kommenterar Jonas.
Utbildningen startar den 14 oktober och består av 4 kursdagar, fördelat 2+2, och egen träning på hemmaplan.