Hur ska man hantera svåra samtal?
I den här utbildningen tittar vi på olika situationer med svåra samtal och hur vi kan tänka och göra för att hantera dem. Vi tittar på några modeller och teorier som förklarar hur en människa reagerar och vi ska går igenom metodik för hur vi kan ta oss igenom det svåra samtalet.
Utbildningen består av en interaktiv e-learning med film, övningar m.m. Den kan genomföras på dator eller mobilt.
Målgrupp
Medarbetare och chefer som behöver kunskap, insikt och verktyg för att bättre hantera svåra samtal med kunder, kollegor eller i andra sammanhang.
Genomförande
Utbildningen genomförs i Finanskompetens Portal. Den består av en interaktiv e-learning med film, övningar m.m. Den kan genomföras på dator eller mobilt.
Utbildningen är digital, utbildning, ca 25 minuter
Innehåll
Utbildningen tar bland annat upp följande områden:
- Exempel på svåra samtal och situationer
- Förklaringsmodeller för beteende
- Tips och metoder för samtalet
Kontakt
För ytterligare information och support, kontakta:
Finanskompetens Support
Telefon 08-651 71 65
För offert för större grupper, kontakta: